Historia komputerów typu All-in-One sięga kilkudziesięciu lat wstecz. Pierwszym, uznawanym za taki rodzaj komputera był Commodore SX64, choć ograniczenia technologiczne uniemożliwiały bardziej rozbudowane konstrukcje. Inspiracja dla późniejszych twórców AiO był Apple iMac. Dziś użytkownicy zaczynają dostrzegać zalety tego typu komputerów. Coraz częściej spotykamy się z nimi w recepcjach, bankach, w biurach. Głównie ze względów estetycznych i niewątpliwie oszczędności i troski o środowisko naturalne. Niski pobór mocy, wydajne i niskonapięciowe karty pamięci, karty graficzne. To wszystko sprawia, że AiO niczym, technicznie, nie ustępują innym desktopom.

Wyraźna przewaga widoczna jest względem notebooków, głównie w wydajności ? biznesowe komputery All-in-One (np. HP EliteOne 800, czy Lenovo ThinkCentre M93z, Fujitsu Esprimo X913T) ? wyposażone są w bardzo wydajne dyski i procesory, które decydują o wyborze właśnie tego typu komputerów biznesowych dla osób, ceniących jakość i komfort pracy. Dodatkowo wolne miejsce w tylnej części AiO pozwala na zainstalowanie mocniejszych układów chłodzenia, w porównaniu z komputerami przenośnymi. Komputery nowoczesne typu All-in-One są stylowe, eleganckie i bez kablowe (w tradycyjnych komputerach stacjonarnych często trudno odnaleźć kabel właściwy w całej ich plątaninie). Zaletą jest więc i oszczędność miejsca (więcej pod linkiem).
Podsumowując ? AiO to komputery idealne dla tych, którym zależy na wizerunku, przy zachowaniu wszelkich, wysokich parametrów, jakości, podzespołów i ekranu. Z powodzeniem mogą wykorzystywać je profesjonaliści. Stacje robocze AiO (choćby od HP) spełnią wszelkie, najwyższe oczekiwania, najbardziej wymagających. Znajdą zastosowanie także w domach ? karty graficzne większości All-in-One zadowolą graczy. Dodatkowo tego typu sprzęt, pomimo, że traktowany jest jako komputer stacjonarny, łatwiej przenieść, niż tradycyjne pecety z oprzyrządowaniem.
Z uwagi na zastosowane rozwiązania i niebanalny wygląd AiO powinny znaleźć się w każdej firmie, gdzie liczy się nie tylko jakość sprzętu, ale i pierwsze wrażenie w kontaktach z klientami.